Leveren of liever zelf ophalen?
Levering aan huis of op de werf
Als je kiest voor levering dan brengen wij het materiaal met een glimlach en de grootste zorg naar jouw woonplaats. Door de grote omvang en het zware gewicht van sommige materialen is het in bepaalde gevallen moeilijk om ze zelf op te komen halen. Om die reden leveren wij in de gehele Benelux.
Er zijn vier pijlers waarop wij ons transportbeleid trachten te baseren. Dat zijn in onwillekeurige volgorde: kwaliteit, duurzaamheid, snelheid en service.
Kwalitatief transport vinden wij enorm belangrijk. Daarom hebben wij zorgvuldig onze transportpartners geselecteerd. Het vraagt namelijk vakwerk om onze buitenmaatse materialen op een efficiënte manier tot bij onze klanten te brengen. Terrasplanken met een lengte boven de 5 meter, kronkelige constructiepalen in robinia, kastanje afsluitingen op rol,... We zijn er ons van bewust dat enkel gespecialiseerde transporteurs ons hierin kunnen ondersteunen om onze kostbare materialen heelhuids en met zorg af te leveren.
Duurzaam transport is voor ons een streefdoel. Binnen e-commerce zijn er lange tijd slechts een aantal bedrijven geweest die de kar hebben getrokken om het transportbeleid binnen de sector te verduurzamen. Van bij ons ontstaan, hebben wij altijd oog gehad voor onze ecologische voetafdruk. Onze vrachtwagens worden tot aan de nok vol gestapeld. Alle bestellingen voor levering in Nederland, Wallonië en Limburg worden door onze transporteur gezamenlijk getransporteerd naar een distributiecentrum. Van daaruit worden deze bestellingen, samen met orders die de transporteur voor andere bedrijven verwerkt, ingepland in zo ecologisch mogelijke routes. Op die manier willen we opnieuw elke laadplaats in elke vrachtwagen optimaal benutten.
Een snelle levering vinden we vanzelfsprekend. Daarom doen we er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Dat echter zonder de kwaliteit en de duurzaamheid van het transport over boord te gooien. De gemiddelde levertermijn schommelt daardoor bij ons tussen de 2 en 12 werkdagen. De regio, de omvang en het detail van de bestelling spelen hier een rol in. Uiteraard zijn er uitzonderingen waarbij de termijn langer kan bedragen. Wij voorzien heel wat producten op maat, zoals poorten, constructiebalken, bouwpakketten, gevelbekleding en nog zoveel meer. Hierbij moet natuurlijk de productietermijn worden meegerekend.
Onze service zit hem voornamelijk in de transparante communicatie rond jouw bestelling. Op de webshop geven we aan de hand van iconen alvast aan wat de gangbare termijn is voor elk artikel. Nadat we de bestelling hebben ontvangen, krijg je een persoonlijk contactpersoon aangewezen. Die staat in voor de opvolging van jouw bestelling na verkoop. In de eerste plaats geven we een inschatting van de concrete levertermijn door. Zijn er artikelen bij die op maat moeten worden gemaakt? Dan mag je van ons geregeld tussentijdse updates hierover verwachten. Van zodra de bestelling compleet is communiceren we onze voorlopige planning en als deze definitief is, berichten we jou opnieuw. We geven je ook graag alle inzicht op het traject dat jouw bestelling aflegt.
Ben je er graag bij op het moment van levering? Dan kan je de transporteur van jouw bestelling volgen aan de hand van een track-and-trace. Lukt het niet om je op dat moment vrij te maken? Dat is helemaal geen probleem! Jouw bestelling wordt naast de vrachtwagen op een goed bereikbare plaats aan de woning neergezet en hiervan worden foto's genomen.
Wil je de bestelling laten leveren op een werf, aan een weide of heb je een speciaal verzoek? Neem dan zeker even persoonlijk contact op rond de levering van jouw bestelling. Wij gaan graag in overleg!
Portkosten
Door het buitensporig formaat van onze artikelen, valt de kost om een bestelling op adres af te leveren, helaas, niet te vergelijken met die van een boek of t-shirt.
We hebben er ook heel bewust voor gekozen om onze transportkosten niet te verrekenen in de prijs van de producten. De transportkosten zijn ook niet afhankelijk van de regio. Woon je in het noorden van Nederland of bij ons om de hoek? Dan betaal je exact dezelfde transportkost. Wij willen iedereen de kans bieden om hout-, tuin- en bouwartikelen aan nettoprijzen te kopen.
Hieronder een overzicht van de transportkosten:

Zelf ophalen?
In veel gevallen kan je perfect je bestelling zelf komen afhalen. Zeker wanneer er geen gratis leveringskosten voor jouw materiaal van toepassing zijn, kan het soms voordeliger zijn om zelf de bestelling op te pikken. Je kan de materialen steeds ophalen in ons magazijn in Aalter. Je kan op voorhand een datum en tijdsslot aanduiden om jouw bestelling af te halen. Op die manier kunnen wij er alles aan doen om de afhaling vlot te laten verlopen. Onze afhaalcoördinator ontvangt jou graag met de glimlach en helpt je met plezier verder.
Ophalen kan steeds op onderstaand adres:
EXZO bvba
Industriezone Lakeland
Léon Bekaertlaan 3 E
9880 Aalter
Telefoon: 09 292 73 03
Telefonisch : Elke weekdag van 9 tot 17 uur, zaterdag van 9 tot 12 uur
Wij zijn uitzonderlijk gesloten op donderdag 22 december 2022.
Van maandag 26 december 2022 tot en met maandag 2 januari 2023 zijn wij in kerstverlof.
Vanaf dinsdag 3 januari 2023 verwelkomen we jullie graag opnieuw!
Openingsuren voor showroom en afhaling:
- Maandag van 14 tot 17 uur
- Dinsdag van 9 tot 12 uur & van 14 tot 17 uur
- Woensdag van 9 tot 12 uur & van 14 tot 17 uur
- Donderdag van 9 tot 12 uur & van 14 tot 17 uur
- Vrijdag van 9 tot 12 uur & van 14 tot 17 uur
- Zaterdag van 9 tot 12 uur
Wil je je aankoop op een ander moment ophalen?
Dan mag je ons altijd telefonisch contacteren en bekijken we graag of er een oplossing hiervoor bestaat.